شارژ شدن کامل موبایل ها عرض 12 دقیقه در آینده

نیازمندی های ایران| تولیدی و عمده فروشی کفش و کتونی زنانه و مردانه در تهران و اسلامشهر

شارژ شدن کامل موبایل ها عرض 12 دقیقه در آینده

۱۵۲ بازديد

موبایل‌های آینده ۱۲ دقیقه‌ای صد در صد شارژ می‌شوند!

اخبار,اخبار تکنولوژی,باتری جدید گوشی

محققان در تلاش برای استفاده از گرافن در ساخت باتری‌های جدید هستند تا سرعت شارژ شدن وسایل و گجت‌های مختلف افزایش پیدا کند.

استفاده از گرافن سرعت شارژ باتری را تا پنج برابر نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی معمول که در گجت‌های مختلف ازجمله تلفن‌های همراه استفاده می‌شند افزایش می‌دهد. در واقع درصورت موفقیت تحقیقات باتری‌های آینده تنها در ۱۲دقیقه، صد درصد شارژ می‌شود. در این تکنیک، گرافن به لایه‌های محافظاند و مواد کاتد در باتری‌های لیتیوم یونی اضافه می‌شود. گرافن نام یکی از آلوتروپ‌های کربن است.

 این ماده به‌علت ساختار ساده و منظمش (برخاسته از چیدمان مرتب تنگاتنگ اتم‌های کربن در آن) دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و قابل توجهی است؛ ویژگی‌هایی که هر یک می‌توانند انقلابی بزرگ در حوزه‌های مختلف علم و صنعت ایجاد کنند. به طور مثال پیوند اتمی کربن غیرفلزی است و شاید این طور به نظر برسد که گرافن نیز بایستی به سبب ساختار کربنی خود دارای خواص غیرفلزی باشد حال آنکه به صورت حیرت انگیزی رفتار آن بیش از آنچه که باید به فلزات شبیه است.

 

از استحکام بسیار بالای آن گرفته تا توانایی رسانش فوق العاده‌اش به نحوی که موجب شده برخی دانشمندان آن را به عنوان نیمه رسانا یا نیمه فلز به شمار بیاورند. شاید به نظر برسد که ماده‌ای تا این حد شبیه به فلزات بایستی بسیار سفت و سخت نیز باشد اما اگر اینطور فکر می‌کنید باید بدانید که در اشتباهید چرا که ویژگی قابل توجه دیگر گرافن انعطاف پذیری بالای آن است. در واقع استحکام و نرمی هر دو در این ماده‌ی شگفت انگیز به خوبی قابل مشاهده‌اند.

شارژ شدن کامل موبایل ها عرض 12 دقیقه در آینده
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.